GRAMMA – povestea vinului care dă tonul oricărei conversații
Un vin bun este ca o poveste captivantă. Prin
savoarea și echilibrul pe care i le dă via veche, cu rădăcini adânc înfipte în
sol, prin boabele atent selecționate și grija pentru fiecare etapă a procesului
de creare, vinurile GRAMMA sunt un adevărat festin pentru papilele gustative,
îndemnând la conversații memorabile și pline de tâlc.
Cu dedicarea unui antreprenor și cu pasiunea întregii
echipe, Marian Olteanu, director general al GRAMMA Wines, a transformat via
moștenită de la familie într-un vin deosebit și totodată, într-o afacere
înfloritoare. Originar din București și stabilit împreună cu familia în preajma
Iașiului, Marian a investit în podgoria veche aflată pe terenurile moștenite și
a înființat o cramă modernă, cu toate verigile tehnologice necesare creării
unui vin de calitate, diferit de toate celelalte sortimente deja cunoscute în
zonă.
Astfel s-a născut GRAMMA, un brand inspirat din puterea
vinului de a lega conversații dintre cele mai interesante, de a da frâu liber
limbajului și de a inspira la povești care mai de care mai savuroase. Originar
din limba greacă, „gramma” duce cu gândul la „gramatică” și mai ales la puterea
cuvântului, element de bază al oricărei conversații.
În prezent, GRAMMA Wines este unul dintre cei mai
importanți producători de vin din nord-est-ul țării, cu vânzări de aproximativ
250.000 euro pe an, echivalentul a peste 50.000 de sticle. Rețeaua de
distribuție este formată din principalele canale, Horeca Premium București,
Cluj, Iași și Constanța, retail modern la nivel național prin Kaufland și
Carrefour și direct către clienții corporate care cumpără vinul fie pentru
cadouri către anagajați sau parteneri, fie pentru petrecerile firmei. Vinurile
GRAMMA sunt comercializate și către export, deschiderea străinilor fiind tot
mai mare.
În sezonul cald consumul este de peste 75% din
producția de vin anuală, întrucât principalele vinuri din portofoliul GRAMMA
sunt cele proaspete, ajutate și de poziționarea nordică a podgoriei.
„Cel mai popular soi este tocmai cel despre
care ni se spunea că nu mai are cotă de piață și că poate ar fi bine să nu-l
vinificăm, sau dacă o facem, să îl cupajăm cu alt soi și să-i dăm alt nume.
Este vorba despre Aligoté, un soi născut în Burgundia, Franța, dar care și-a
găsit a doua casă în România, unde s-a adaptat foarte bine. Pe locul 2 se află
vinul rosé care a devenit foarte popular în ultimii ani.
În 2017 estimăm o creștere notabilă în vânzări,
atât prin prisma faptului că am accesat piețe noi, am diversificat
sortimentele, cât și datorită stilului de vinificație propus anul acesta.
Întrucât vinurile noastre fac parte din cele preferate de români în sezonul
cald, am cules strugurii un pic mai devreme, astfel că vinul a ieșit cu
concentrații în alcool mai scăzute, cuprinse între 10,5 și 12 grade, ceea ce îl
face mult mai easy-to-drink. Așadar, ne așteptăm la un minim de 70.000 de
sticle vândute, anul acesta fiind, după părerea mea, destinat vânzării în afara
țării, care va fi completată de vânzările online.”, declară Marian Olteanu,
director general GRAMMA Wines.
GRAMMA Wines este una dintre companiile importante
producătoare de vinuri premium, din nord-estul României. Cu o cifră de afaceri
de peste 250.000 euro pe an, adică echivalentul a peste 50.000 de sticle, compania
vinde atât la noi în țară, cât și peste hotare. Miza producătorului este pe
calitate în detrimentul cantității, tocmai de aceea produce ediții limitate
pentru fiecare sortiment de vin din portofoliu. Anual sunt puse în vânzare circa
11 sortimente diferite, pentru fiecare dintre acestea fiind produse între
aproximativ 3.000 și 9.000 de sticle.
Mai multe detalii despre companie și despre
vinurile pe care le produce, puteți găsi pe contul de Instagram și pe pagina de Facebook
Comentarii
Trimiteți un comentariu